Of het nu gaat om coaching op gedrag, gevoel en beweging binnen de klas, of om maatwerkbegeleiding voor leerlingen, wij staan klaar om de school en haar leerlingen te ondersteunen.

Maatwerk/zorgarrangementen
Met individuele coaching bieden wij persoonlijke begeleiding aan leerlingen die vastlopen in hun ontwikkeling op school. Samen werken we aan zelfvertrouwen, sociale vaardigheden en het omgaan met emoties binnen de schoolcontext.
Hoe werkt dit?
Nadat een school contact heeft opgenomen plannen we een kennismakingsgesprek.
Aan de hand van de hulpvraag maken we samen een behandelplan. Deze wordt ook met ouders besproken. Ouders behoren schriftelijk toestemming te geven voor het delen van informatie tussen school en Stuiter!
Als er een akkoord is gegeven op het plan, zal er een vast moment of momenten afgesproken worden dat ik de leerling in of buiten de klas kom begeleiden, tijdens schooltijd. Een traject kan tussen de 8 en 20 weken duren.
- Persoonlijke begeleiding binnen de school
- Focus op zelfvertrouwen
- Veilige omgeving op school

Groepscoaching op school
Onze groepscoaching sessies bieden leerlingen de mogelijkheid om in een veilige omgeving te oefenen met sociale interacties, samenwerking en het ontwikkelen van empathie binnen de school.
Onze groepscoaching sessies zorgen voor een positieve groepsdynamiek en verbeterde sociale vaardigheden bij leerlingen.
- Samenwerken in groepen
- Empathie ontwikkelen
- Veilige omgeving

Wij in de wei
“Wij in de wei” is een instrument dat ingezet wordt om inzicht te krijgen in de sociale (on)veiligheidsbeleving van leerlingen/medewerkers van een groep/ team.
Het is geschikt voor alle leeftijden (4-99).
Elke deelnemer wordt apart gesproken door de afnemer (15-20 minuten per deelnemer). Tijdens dit gesprek zet de deelnemer figuren op het bord. De personen die staan voor de figuren, de posities en de reden achter de keuzes worden genoteerd. Doordat de deelnemers de figuren neerzetten, krijgen ze zelf meer zicht op het systeem wat veelal zorgt voor extra informatie. Ook zorgt het praten middels figuren ervoor, dat er afstand kan worden genomen, wat zorgt voor een bepaalde mate van veiligheid. De resultaten komen bij elkaar in een overzicht (sociogram) waarin niet alleen de posities van de deelnemers maar óók de reden van de keuzes, zichtbaar zijn.
Na afname van Wij in wei kan er ook gekozen worden voor een vervolgtraject d.m.v. groepscoaching. Onze groepscoaching sessies zorgen voor een positieve groepsdynamiek en verbeterde sociale vaardigheden bij leerlingen.

Begeleiding & advies
is gericht op het ondersteunen van leerkrachten bij het begrijpen en begeleiden van leerlingen. Samen kijken we naar manieren om de band tussen leerkracht en leerling te versterken en een positieve leeromgeving te creëren.
Soms kan het fijn zijn als er iemand even met je meekijkt in de klas; voor het aanbrengen van structuur, een andere benadering of aanpak van een probleem. Ook kan je klas in kaart gebracht worden vanuit het oogpunt van systemisch werken. Ik kijk graag met je mee.